DU na 5.2.2009-podložka

04.02.2009 09:13

Je zadána podložka pod hlavu motoru. Máš vypočítat její plochu (obsah). viz obr:Podložka Du.jpg (760,4 kB)

Než začnete počítat tak se zamyslete:

1) co znám. které jednoduché obrazce tam vidím (čtverec, kruh)

2) co mám vypočítat

3) pozor rozměry jsou v mm a vždy je zadám průměr, ne POLOMĚR (r)!

Po této úvaze pokračuji dál:

1) Vypočítám obsah čtverce 80x80 a od toho odečtu velký kruh pro válec průměr 60.

2) pokračuji v úvaze: vadí mi tam část rohů která mi tam chybí (prostor pro šrouby) je to vždy 1/4 kruhu o průměru 16. Tato část je ve všech čtyřech rozích. Tudíž to musím odpočítat 4x. (pro nadanější matematiky odečtu obsah jednoho kruhu s průměrem 16)

3) a už mi chybí pouze dopočítat "přesahující uši" 4x. Počítám vždy 3/4 (t.j. 270°) kruhu a odečítám menší průměr 16 od většího 36 výsledek násobím 4x jelikož jsou tam čtyři uši.

4) nakonec sečtu obsah zbytku čtverce a obsah všech čtyř uší. A mám výsledek

Hodně úspěchů DW

Zpět